torsdag 22. januar 2009

2 veckor

Idag är det två veckor sedan jag fick ett specielt telefonsamtal, som vände upp och ned på livet. Men när allt är tufft och jobbigt, så ger det oss också möjlighet att se livets mer fantastiska sidor. Det finns så mycket värme och omtanke hos de människor jag möter. Återigen - de flesta människor som vi träffar under en dag vill dig bara väl. Men ibland kan jag inte låta bli att undra över alla som klagar - klagar på allt. Okej, allt blir kanske inte alltid som du vill eller hade tänkt - men du lever här och nu. Var så snäll och ta vara på dagen. Jag kan inte säga det nog många gånger. (och detta är också riktat till mig själv)

Nu ska jag ut och ta vara på dagen - en promenad i det lite disiga vintervädret. Så får vi se vad som händer. Ikväll blir det besök hos min goda kollega S och då träffar jag också härliga T. En tjej/vänkväll - definitivt något att glädja sig åt.





Du må prege ditt liv
mens du har makt over det,
slik at det ikke lukker seg
uten spor når du går ut av det
av Karen Blixen







Bild från dagens tur. Det går att gläjda sig åt de små regndropparna som faller på min kind.

1 kommentar:

Maya sa...

Förstår att det där samtalet för 2 veckor sedan ställde till det för er alla. Ta vara på livet, det borde vara ett motto vi alla skulle ha! Kram