torsdag 22. januar 2009

Varför skriver jag?

Min tid som bloggar har inte varit så väldigt lång, i april blir det ett år. Men jag har verkligen fastnat. Det var min bror som hjälpte mig igång, och jag vet inte om han trodde att jag skulle bli så intensiv i mitt bloggande. Men som med så mycket annat i mitt liv, här är det "on" eller "off". Varifrån kom tanken om en egen blogg? För cirka 2 år sedan började jag läsa den här bloggen, intresserade av kläder som jag är och alltid har varit. Men efter en tid blev den här typen av bloggar mer interessant, kul att se hur fint en del kan göra det runt sig med enkla eller mer avancerade medler. Nu kanske det är mest de lite mer personliga bloggarna som jag fastnar för, de realistiska med en optimiskt grundton, precis som den här, eller varför inte en kombination av den personliga och den med vackra inredningsbilder som denna.

Själv skriver jag väl mest för min egen del, det ger mig möjlighet att reflektera över vardagen och allt som händer. Livet består mest av vardagar, och då är det viktigt att finna glädjen och lusten i just en vanlig torsdag som den idag.

Men vem är du som läser?

5 kommentarer:

Vita hjärtan sa...

Tack min vän. Ha en riktigt bra vanlig torsdag!

Kram Annemari

Ninnie sa...

Hej!
Jag läser din blogg emellanåt. Det är så trevligt att titta in här hos dej, du verkar ha en så sund och positiv inställning till livet.
Jag gillar att läsa om allt möjligt, både vardagsliv i olika länder, mode och kläder, resor, inredning, film, böcker, foto...
Fastnade också för bloggandet efter att ha följt några bloggar ett tag. Började skriva själv, och det är svårt att sluta...det är ju så roligt!
Kram från Ninnie

Anonym sa...

Varma hälsningar från Karin i Örebro

Anders Lundblad sa...

Erkänner, jag trodde inte du skulle hålla ut så länge - och definitivt inte i det tempot. Impad!

Kram brorsan i bloggingfamiljen.

Anonym sa...

Va kul att läsa lite om ditt liv Marie och vilken fin liten flicka du har!! Du ser exakt ut så som jag minns dig, vacker som en dag!
Hoppas du får en skön måndag med herren. frid / Alexandra Westman fd nordsten