mandag 5. januar 2009

Kallt....burr

Idag var det verkligen måndag, och alla bilar var ute i trafiken på nytt. Idag var jag gott påklädd, med varma termosbyxor (heter det så?) och dubbla vantar. Så hade det blivit stopp, så hade jag klarat mig bra. Här var det nästan minus 20 grader på morgonen, och jag är glad att det är min bil som står i garaget. På jobbet kändes det efter några timmar som om julen och ledigheten var långt borta. Eftersom jag tror att vi människor tycker om att ha något att glädja sig till, så har jag redan bestämt mig för en veckas semester i slutet av februari. Hoppas på lite besök här, och så kanske en kort tur till Stockholm. Men nu sitter jag i arbetsrummet, där det är rysligt kallt och längtar mest ned till vardagsrummet med värmen från kaminen.

Efter en rättelse från läraren - det heter visst termobyxor.

Och så längtar jag hit

2 kommentarer:

Rune Lundblad sa...

Härligt med två sommarbilder. Hur många dagar är det kvar? Det heter termobyxor.

Maya sa...

Tack för titten hos mig!

Ja julen är verkligen slut. Själv skulle jag ha jobbat igår men låg med migrän istället. Trist! Nya tag på onsdag istället.

Sommaren längtar jag också till, även om jag kan uppskatta den friska klara luften som detta kalla väder kommer med. Termosbyxorna på och så ut och promenera, underbart!