søndag 25. januar 2009

Nya för mig

Jag har väl mest läst svenska bloggar (vad kan det bero på??) Men igår upptäckte jag en helt ny norsk bloggvärld - kul. Men precis som med de svenska bloggarna - jag är så imponerad. Så många kreativa människor det finns, och så vackert de gör runt sig. Men det som glädjer mig allra mest - är att så många poängterar vikten av att finna lycka och glädjen i vardagen - i de små ögonblicken. Detta ger lika stor inspiration som vackra bilder.

Idag ska jag på besök till min älskade mamma - och det är lycka för mig. Så ska hon och jag upptäcka några vardagsglädjer tillsammans. När livet känns lite extra tungt - så är detta ännu viktigare. Men vi kan alla i vår vardag börja se och spara på dessa ögonblick - det blir som en bank. I dåliga tider kan du ta ut ögonblicken för att berika dig själv och andra, när du eller någon behöver det som mest. En god investering.

För ett ensamt hjärta
är vänliga ord
som ett vårregn

1 kommentar:

Anonym sa...

kära mari
du har också fått gåvan att kunna ge ord liv. var rädd om den. tack för att du delar med dig av den.ge mamma en kram från mig.kram själv från margit