onsdag 7. januar 2009

Äntligen hemma

.......Lååång dag idag, det är mycket som sker. Undrar ibland om en arbetsdag på 7,5 timmar är tillräcklig, eller är det så att man skulle vara fler anställda, eller är det så att man ställer för höga krav till sig själv eller är man för lite effektiv. Ja du..... tror jag ställer höga krav till mig själv och med ett önske om att jag ska hinna mer lite mer och lite till. Försöker samtidig att varje dag ta mig tid till att se de som jobbar runt mig, stanna upp, lyssna, ge en kram/uppmuntran till den som behöver - samtidig som statistik ska besvaras, avtal göras och möten avhållas. Men nu är jag hemma.... och ska bara vara. I morgon ska jag till Oslo, hämta mitt pass. Det har varit färdigt länge, men jag har inte haft tid/eller har inte tagit mig tid till att åka in till ambassaden för att hämta det. Men vill nu ha det på plats, förberedd för någon resa. Närmaste riktiga utlandsresa ser ut till att bli i maj, då är det Antwerpen som väntar. (symötedamer på tur)

"The Town Square" i Antwerpen Läs mer.



















"De fleste kunstarter krever langvarig studium og trening, men den mest verdifulle av dem alle, kunsten at glede andre, krever bare et ønske om å gjøre det." av Lord Philip Chesterfield

3 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Hej Marie...har varit iväg några dagar som du läst, tack för din fina kommentar...har läst ikapp här på din blogg, förstår precis den sorg som sveper över en när julen ska plockas ner...

Kramar Ann-Sofie

Maya sa...

Ja man kan ibland undra om 7,5 timmar räcker som en arbetsdag... fast man ska ju göra annat i livet än att arbeta så det får väl räcka..:) Härligt med en liten resa!

Vita hjärtan sa...

Så roligt att du har en resa att se fram emot!

Kram Annemari