tirsdag 20. januar 2009

Inte likt mig

Idag vaknaden jag klockan halv nio, och det var för att telefonen ringde. Det var min man, som känner mig, och trodde att jag hade varit uppe länge. Men förmodligen så tar min kropp tillfället i akt och väljer att vila. Idag snöar det ute, och då skulle man möta dagen som en femåring - en som bara glädjer sig åt allt kul man kan göra i snön. Inte som en vuxen som tänker: "Blir svårt att köra", "Nu måste jag skotta när jag kommer hem", "Det här smälter snart och då blir det bara slask" eller "Varför kan det inte alltid vara sommar". Men var som ett barn, och lev idag.

Själv har jag gjort i ordning en härlig frukost - fruktsallad och en dubbelespresso med två
överblivna julpepparkakor.

3 kommentarer:

Maya sa...

På med termosarna och ut i pulkabacken! Har du ingen pulka, ta en plastsäck eller en plaspåse, funkar kanon! Vad gör väl det om någon kollar och undrar, fråga om de vill vara med istället..:)
Skönt med lite vila, du behöver det verkar det som.

Marie sa...

Det var dagens bästa förslag. Ska nu ta bussen till min svägerska, och kanske jag istället för promenad skulle föreslå ett tur i pulkabacken.

Anonym sa...

Skönt att sova ut och frukosten såg god ut!