tirsdag 20. januar 2009

Så var resan bokad

Att ta buss från Oslo till Helsingborg kostar 203 svenska kronor. Billigt tycker jag. Resan tar strax under 7 timmar. Att ta buss från Åmot till Oslo kostar 150 norska kronor. Dyrt tycker jag. Resan tar cirka 1, 5 timma. Konstigt det här med priser.

Det blir en lång resdag på lördag, åker hemifrån klockan kvart över åtta på morgonen och är i Helsingborg strax före klockan 18.00. Men med en fullmatad ip-pod och lite böcker så går resan som en dans. Resan på lördag känns extra viktig och riktig, då målet med resan är att få besöka mamma igen. (telefoner i all ära, men ibland måste det till en ordentlig kram)

Är glad i att resa, och det gäller alla typer av resor. (min man har sagt något om att börja planera en resa, och jag ska få förmånen att välja ut resmålet - kan det tänkas bli Grekland på nytt....) Som jag sagt tidigare, det är något specielt med en tågstation eller en flygplats, där ligger en förväntan och längtan i luften. Så nu ska jag bara börja leta/drömma/planera och så till slut beställa - eller ska vi ta en sista-minuten-resa. Här finns alla möjligheter.

En del av resan är drömmarna i förväg. Tänk att gå där barfota i sanden och låta den ljumma vinden smeka din kind. Se ut över havet, och bli uppslukad av dofter och ljud. Smaka och känn. Mmmmm.













Bilden kommer härifrån

2 kommentarer:

Rune Lundblad sa...

Du är så välkommen. Jag möter.
pappa

Vita hjärtan sa...

Hoppas resan går bra och ge Eva en kram från mig också!

Kram Annemari