fredag 23. januar 2009

Planer för fredagen

Idag ska jag till frisören - har världens sötaste frisör. Sista gången jag var där i början av december så fick jag ett presentkort, som jag tänkte använda mig av idag. Hårkur, med massage. Tror väl inte att jag vågar mig på några stora förändringar med mitt hår, har liksom blivit van vid det ljusa, även om håret i sin naturliga form definitivt nu har blivit mörkare med åren. (med mitt sinne är ljust - och det är bra) Men kanske jag ska låta min frisör få fria händer och pröva något nytt!

Det är inte farligt med förändring, det riktigt farliga är att bara gå på i de gamla spåren. - Nu pratar jag väl egentligen inte bara om frisyrer, men om livet. Det gäller att lyfta blicken, våga se utanför sin lilla trygga värld. Utmana dig själv - våga lite mer.

Vill du se en underbar bild - se Mayas blogg. Så glad man blir

2 kommentarer:

Vita hjärtan sa...

Ska bli spännande att höra om du provar något nytt eller samma som tidigare. Jättesöt bild på Trollmayas sida! Skulle bli perfekt som vykort! Ha en bra fredag!

Kram Annemari

Maya sa...

Härligt med lite frisörbesök! Själv har jag just varit hos frissan och lockat till håret lite.. det bästa som finns är en riktig massage i hårbotten när de tvättar det. Underbart! Ha det gott!