søndag 5. april 2009

Mina tankar

Det är inte alltid enkelt - ibland väldigt svårt.
Att styra sin tanke.
När allt känns bra, så kommer den.
Min värsta tanke - oro och stresstanken.
Allt som jag skulle gjort,
allt jag ska göra
- och tänk om jag inte kan,
inte får det till......
Så plötsligt kommer den,
och då måste jag bara ta ett beslut.
Stopp.....inte nu.
Kanske inte allt blir perfekt,
kanske jag inte hinner med allt,
kanske jag glömmer något...............
Men vad gör det?
Har någonsin det perfekta varit det önskade
.
Blir inte det perfekta tråkigt.......
och vad med det kontrollerande.
Måste bara släppa, släppa taget.
Dagen i morgon kommer,
men just nu ska jag vara här.

2 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Jag förstår precis vad du menar, att stanna upp kan vara så svårt ibland, den inre stressen tar så lätt över....men med reflektion och eftertanke, gör vi nog rätt i att balansera upp livet och måsten, för själens ro skull :)

KRAMAR Ann-Sofie

Maya sa...

Det kan vara svårt att släppa tanken när den kommit men man behöver göra det ibland... vet precis vad du menar med tankarna där...
Ang MC. Jag ska nog ta kort för det i sommar. Sen är med Mc för mig som gäller! Har sagt ganska länge nu att INNAN jag blir 40 ska det vara klart och varför vänta egentligen..:) En Touring- eller custommodell gäller för mig.