søndag 19. april 2009

Goda nyheter

Har i en period upplevt att en del i livet varit lite tomt, lite färglöst och jag har känt mig osäker. Osäkerheten har en förmåga att ta fram mina sämre egenskaper, och det är lätt att man låter sur och gnällig. Det är inte allt man kan påverka, och jag kan inte ändra andra människors beteenden, men jag kan göra något med mitt eget. Skulle jag låta osäkerheten styra, och på så sätt binda mig. ....nej jag vill vara fri. Men hur kommer man dit, kan man bara mitt i osäkerheten ta det första steget mot friheten. Jo då, det är bara att kasta sig ut i det. När väl första steget mot friheten tas, så kommer också tryggheten tillbaka, och därefter känner du dig verkligen fri. Osäkerheten binder och förminskar, men friheten som leder till trygghet gör mig klar, modig, säker och mer medveten om mig själv och andra. Det att våga förlora lite av mig själv för ett kort ögonblick, simma ut där jag inte bottnar, men så skönt när jag märker att jag flyter......

Så frihet skapar trygghet som gör att du känner dig fri, och verkligen trygg.

Annars har dagen bjudit på ett helt underbart väder och långa turer i solsken. Om mindre än tre veckor blir det tur till Antwerpen, glädjer mig jaaaaaaa. Sitta på café, dingla med benen och se allt och alla. (självklart kommer det att vara ett strålande väder) Så livet är härligt....

2 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Ja, så är det nog. Men jag vet inte vad som kommer först. På ett vis så kan tryggheten vara det som behöver komma först för att man ska känna frihet. Eller jag vet inte. Men så här: till exempel när mamma blir sjuk, då känner jag mig orolig och otrygg och med ens så känner jag mig fruktansvärt instängd också. Man blir som instängd i sig själv. Men jag förstår precis vad du menar och det är som med förändringar. Man kan behöva förändra och först känna sig otrygg för att man sen ska känna att fasen vad bra och så blir det tryggt och man känner sig fri. Men när jag tänker på det så är det nog så du menar tror jag. I alla fall om vi fick prata lite så kanske vi menar exakt samma sak.
Och nu till något värdsligare: Kanonskoställ det där!

Jättekram från Lisa

Nastasia sa...

Är det inte sådär för alla emellanåt?...i alla fall känner jag igen mig!

Va HÄRLIGT att få åka iväg "en stund"! Själv ska jag inte så långt precis...en tripp till Stockholm första helgen i maj och Göteborg den sista majhelgen. ;o)

Ha en riktigt BRA dag! ♥