lørdag 31. oktober 2009

Att bli uppmärksammad


Denna sköna award fick jag av Åsa,
med den sköna bloggen Ett ögonblick av mitt liv. Titta in hos henne
Med denna awarden följde en liten uppgift...skriv ned 10 saker om dig själv.

Så tidigt på morgonen fick jag nu sätt igång med lite tankearbete.
  • Jag har ett stort kontrollbehov. Har behov av at veta vad som sker. Till tider ganska jobbigt, eftersom jag samtidig är.....
  • Impulsiv och intensiv. Vill så mycket och glömmer ibland att ta det lite lugnt.......
  • samtidigt så älskar jag att krypa upp i min sköna stol och läsa, allt, men just nu väldigt många deckare. Vet inte hur många mord jag har varit med om att lösa!
  • Jag är inte mörkrädd, men jag föredrar ljusa sommarnätter och sommar kvällar framför höstens mörker och kyla..
  • Jag jobbar nog för mycket...det blir lätt så när man har svårt att inte bli engagerad..
  • Hemma gör jag allt husarbete fort, och så skramlar och låter det väldigt mycket. Svårt att göra något stilla och försiktigt.
  • Jag älskar min familj..men avstånd gör att man inte träffas så ofta.....
  • eftersom jag flyttade till Norge 1998, men kommer alltid vara svensk...
  • Min största sorg i livet är att jag inte har barn.
  • Jag är nästan alltid glad...sol ute och sol inne.
Listan skulle väl kunna göras hur lång som helst....men nu vet ni lite mer.

Då vill jag sända vidare denna till... Maya och till Annemari.

Två härliga tjejer som jag följt länge, men som det alltid är lika trevligt att titta in till. Maya en är en ny bekantskap genom bloggvärlden och Annemari är en barndomsvän som jag inte hade träffat på 15 år, men som jag nu mötte genom bloggen och så i verkligheten nu i september.

Så är det, livet består av många underbara vänner och bekantskaper. Jag blir lika lycklig och glad varje gång jag möter en ny människa, och i alla möten så sker det något. Du lär dig något nytt om dig själv, och så kan du vara med att bidra med något till de andra.

Så låt denna lördagen bli en dag för möten.

Ingen kommentarer: