fredag 6. februar 2009

Att komma hem

Fredag, och veckan har varit bra, och jag har fått ett nytt uppdrag. Ska ut i andra kommuner och fungera lite som handledare/veileder. Inte heltid, men 20%. Blev uppringd och de vill ha just mig - kul. När jag nu kom hem ikväll så möttes jag av en härlig blomsterbukett, som min tålmodiga man hade köpt. Till tider tror jag att det krävs lite tålamod för att leva med mig. Nu är det skönt med kväll, och jag ska, precis som säkert många andra, se på Let´s dance.

Tänker lite på det att komma hem - det är inte bara att komma hem till ett hus - men att landa - och att någon tar emot dig. Ett hem som ger dig möjlighet att släppa på alla krav och förväntningar. Där du är älskad för din egen skull. Kan inte stämma in i sången "Wherever I lay my hat, that´s my home" Nej, det krävs lite mer - för att ett hem ska bli ett hem. Hemmet är innehållet innanför de fyra väggarna - det är innehållet som är det viktigaste - inte den yttre fasaden.

1 kommentar:

Maya sa...

Så sant så sant. Det är innehållet som är "hemmet". Kram