onsdag 11. februar 2009

Glädje x 3

Först och främst för att min mamma idag fick komma hem på permision, det tror jag definitivt är en av de bättre medicinerna -att få vara hemma hos sig själv.

Jag är också glad att jag har mina 3 fantastiska väninnor,Tone, Torunn och Else, som kom ihåg min mamma och hälsade henne välkommen hem med en helt fantastisk blombukett. Se -är den inte vacker?

Men så är jag också glad att vi har ett högkostnadsskydd när det gäller mediciner i detta landet - priset på en av de mediciner min mamma nu måste ha är: 11.000;- och då är det 60 tabletter. Tänk om man skulle betala detta själv - ja, jag vet vi betalar skatt - men oj vad glad jag är ändå. Tänk om du var i en situation när du var tvungen att välja bort livsnödvändig medicin -bara för att du inte hade råd, eller för att din sjukförsäkring var för dålig.

4 kommentarer:

Ann-Sofie sa...

Hej Marie, förståe din glädje att få ha din mamma i hemma miljö, det gör nog som sagt gott för henne...Underbar bukett!
Kan bara instämma med högkostnadsskydd, min spruta jag ska ta 1 gång i veckan kostar också så mycket per spruta!Då betalar jag hellre skatt!
Ha en underbar kväll med din mamma och pappa!
Kramar Ann-Sofie

Maya sa...

Förstår att det är glädje i huset för att Eva fått komma hem lite och för uppskattningen från dina väninnor! Helt fantastiskt med vårt högkostnadsskydd vad gäller mediciner och OJ vilka dyra mediciner Eva äter!! Hälsa och krama henne från mig!!

Sjabbig men chic sa...

Vad skönt att din mamma har fått komma hem. jag tror att det är jätteviktigt att få vara hemma. Det är där man kan ladda på något vis.

Kram Lisa

Tone sa...

Hei. Er så glad for at Eva har kommet hjem. Dere må kose dere masse. Hils til både Eva og Rune.

her er det kaldt, snøen som kommer inn sammen med skoa... forblir snø..
klem