tirsdag 10. februar 2009

Självständiga jag

Det är ju inte alltid så att man vill följa den allmänna strömmen, men man önskar känna och uppleva att man tar självständiga val. Men detta kan kosta -och idag kostade det mig 23 kronor. Nu undrar ni säkert -23 kronor - vad menar hon? Jo ni förstår - idag fick sjukhus kafeterian besök av mig och min pappa, medans min mor vilade sig. Det var dags för lite eftermiddagsfika - och med bestämda steg gick vi mot kakdisken. Dagens erbjudande lyste mot oss - vaniljhjärtan med en kopp kaffe - 25 kronor. Men nej - inte ska jag falla för det enkla tricket - att köpa precis det de vill att vi ska handla. Nej då - och så ville jag ha något lite enklare. Så det blev en cockie med kaffe och en mumsmums med kaffe - pris -håll i er - 73 kronor. Så hade vi gjort som de ville - köpt vaniljhjärtan med kaffe hade summan blivit 50 kronor och jag hade nu varit 23 kronor rikare. Så då vet vi - att självständiga val har sitt pris - men ibland är det väl värt det - att gå sin egen väg - att gå mot strömmen.

Och för er som faktiskt vill ha vaniljhjärtan så finns det recept här. Foto Anders Norsell

1 kommentar:

Lily of the valley sa...

Jag känner igen mig :D)))))

Kram Lily