søndag 1. februar 2009

Söndagsglädje

Blommor inomhus, när vintern visar sig från en vit och kall sida utomhus. Köpte både tulpaner, vita rosor och primula i tre olika färger. Därefter semlor, lika gott varje gång, men tillräckligt med en per gång, ganska mäktiga. Till slut tre avsnitt av "Stolthet och Fördom" - vilken dialog - så engelskt.
Så söndagen har innehållit många lyspunkter - och jag kan inte nog poängtera viktigheten av detta. Hitta det som kan lysa upp din dag - låt inte dysterheten smyga sig in på dig. Det är ingen trevlig gäst. Finns många andra gäster som är att föredra - det bästa är kanske ändå det goda sällskapet av en vän eller familj. Och om du är ensam, så gäller det att trivas i sitt eget sällskap, - ge dig själv små uppmuntrande ord. Stå på! Du är en härlig person - viktig här och nu!
Du är den du är för att vi behöver just dig - du passar in - du hör till.

3 kommentarer:

Maya sa...

Det är så sant, vi måste försöka hitta ljuspunkterna i livet, varje dag. För mig idag var det att barnen spelade match och var så duktiga, som den känsliga mamman jag är hade jag naturligtvis glädjetårar i ögonen. Kram till Dig. Skickade hem en annan mamma som höll på att bli sjuk, ja sa att jag tar hand om hennes tös och kör hem henne, att mamman skulle passa på att vila innan vi kommer. En god gärning och väldigt uppskattad av henne. Det är lite sånt vi ska göra i vardagen, sånt som värmer i hjärtat.

Anonym sa...

Vilken mysig blogg du har!
Har sett ditt namn så många ggr hos Annso o Anna-Lena så idag klickade jag mig vidare,nyfiken som man är :)Ville bara lämna ett litet avstamp och säga att jag varit här,
kommer absolut kika in fler ggr!

Kram Jessica

Celia sa...

Det där lät som en toppendag, särskilt de tre avsnitten ut Stolthet och Fördom. 90-talets allra bästa tv-serie. Dast semla lät inte så tokigt det heller. Har ännu inte ätit någon...