tirsdag 3. februar 2009

Så märkligt det är med ord

Ibland blir innebörden i orden som kommer ut när jag talar, helt olikt från hur de var tänkt att låta. Efteråt sitter jag igen med en tanke och känsla - hur blev detta tolkat? Och så grubblar jag... men jag menar bara väl. Känner ni igen er, orden ploppar ut och så känns det så fel. Tänka först och tala sedan. Det komiska i allt, när jag sedan prövar att förklara mig, så forstår den andra personen inte alls vad jag pratar om - det är jag som problematiserar lite för mycket.

Så enkelhet är att föredra...........

Måste också bara skriva........mamma kände sig mycket bättre idag......DET ÄR GLÄDJE

6 kommentarer:

Ninnie sa...

Roligt att din mamma mått bättre idag! Hoppas det håller i sig.

Sara sa...

åh, nu blir jag glad! (:

Ann-Sofie sa...

Ja, men visst krånglar vi till det för oss ibland...det som låter konstigt för oss, vi analyserar o grubblar, kanske tolkades precis rätt...ha ha, om nu nån förstår vad jag babblar om!
Vad kul att höra om din mamma!


Kram Ann-Sofie

Maya sa...

ÅÅH så härligt att Eva känner sig lite bättre idag!! Jätteglad för det blir jag!!
Det där med ord som kommer ut fel fast man menar väl känner jag igen..:) och precis som Du så är det oftast jag som tolkat det fel. Men det är som Nalle Puh sa "en tanke kan verka så bra när man har den i huvudet, men när den kommer ut och andra hör på så lät den inte alls likadant". Inte exakt citat från honom men nåt sånt "sa" han..:)

Anonym sa...

Jag känner igen mig så väl i det du säger. Man tänker en sak och så låter det helt fel när man säger det. Hur många gånger har man inte blivit missförstådd p g a det fast man menar väl samt att jag missförstår saker med.
Va glad jag blir att Eva är på bättringsväg, du måste hälsa henne från mig - hon finns i mina tankar hela tiden. Sköt om dig och din familj. Kramar

Anonym sa...

Åh ja det känns igen,vissa saker kan låta så fel när man säger det,fastän det kändes så rätt när man tänkte det.
Och oftast så är det ändå man själv som tyckte det lät fel i slutänden.

Alla är vi olika och tolkar saker på olika sätt (och tur är väl det!)

Ta väl hand om dig!

Kram Jessica