lørdag 14. mars 2009

Att vakna

Att vakna - först en lite lätt förvirring.
Var är jag? Vilken dag är det?
Och så luta sig tillbaka, i trygg förvissning om att det är lördag
- och jag måste inte upp.
Men eftersom jag aldrig blir någon B-människa,
så kommer jag ändå fort upp ur sängen.
Lite samma känsla som när man var barn
- dagen ligger ju nu här framför mig,
och jag måste fort upp för att upptäcka vad den innehåller.
Önskar vara nyfiken på de människor jag möter,
och på mig själv.
Gå på upptäcktsfärd inne i sig själv
- vad är det jag hittar?
Finns det små glömda och undangömda skatter därinne,
som bara väntar på att upptäckas.....
Letar du genom ett litet lager och kommer lite längre ned
- så finns det en undebar vacker sällsynt liten pärla
....... så glad att du upptäckte den.

Kram och ha en riktig härlig lördag!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dig en fantastiskt fin lördag och jag hoppas att du får njuta av lite sol på din snö-fria uteplats :-)

Stor kram!
//Jessica

Nastasia sa...

Ha en UNDERBAR dag Marie!

Kram på Dig

Vita hjärtan sa...

Ha en riktigt skön helg!!!

Kram Annemari