søndag 22. mars 2009

Turtankar

En tur på en och en halv timma, och solen sken hela tiden. Lite lätt rosiga kinder när man kommer in. Kroppen behöver verkligen lite extra solenergi, efter en lång, kall och mörk vinter. Turen var precis så härlig som den ska vara - mitt ständiga sällskap var som alltid, Annika Lantz, - en kvinna med snabba repliker. Nu var hon ju inte direkt fysiskt närvarande under min promenad, men fanns med som lite örongodis i I-poden. (radioprogram gör sig alldeles utmärkt som turkamrat)Men nu tänkte jag skälla lite, och ordvalet skälla är inte valt av en tillfällighet - jag tänker faktisk på hundar. Nej - inte helt sant. Jag tänker på vissa hundägare, och jag önskar naturligtvis inte att generalisera, men ändå. Häromdagen nämnde jag ju att våren inte alltid luktar gott - och idag hittade jag 40 bevis på 2 minuter. Förstå den som kan..... Hundarna gör ju bara det som förväntas på en tur och som de har fått besked om av Husse eller Matte...skiter.... Men gör Matte och Husse det de har fått besked om... Plocka upp...nej, i alla fall inte alla. Vad beror det på ....... vill man inte bära med sig den fula svarta påsen??? Dålig bortförklaring, jag har sett att det finns både rosa och sådan med dödskallar på, så det finns alternativ för både de coola och de söta.......Så snälla snälla....Gör min nästa promenad lite mer väldoftande.... (och för att förtydliga det hela, det var ingen skogspromenad, men jag gick på en trottoar mitt inne centrum...) Påsar finner du här. Och jag har absolut inget mot hundar..... Men om så också kommunen kunde placera ut lite fler papperskorgar, så vi hade någonstans att kasta allt från glasspapper till hundbasjpåsar..........men papperskorgar verkar i det närmaste ha blivit avskaffade... (men jag är glad ändå ......... för solen skiner..)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härligt med vårsolen som skiner och värmer och ger våra aniskten en härlig färg.
Det är livskvalite!

Hoppas du får en fortsatt jätte fin söndag!!

KRAM!
//Jessica

Marie//Tekla Maräng sa...

Håller fullkomligt med dig angående hundskit särskilt på gånvägar och trottoare och där man vet att folk brukar ha pic-nic.
Har ju själv tvås små hundar som du sett.
Åh vad det är skönt att vårsolen kommer och lyser på oss och värmer oss efter en mörk vinter.
Ha det/Marie

Anna-Lena sa...

Ja vad mysigt det är med sol! Men klart mindre mysigt med hund-korvarna ;) ägarna borde vara duktigare på att plocka upp!

Jenny sa...

Hej Marie!
Tack för besöket hos mig och din fina kommentar:)

Vilken härlig bild på dig:)

Visst är det irriterande med hundägare som inte ids plocka upp efter sina jyckar..skärpning tycker jag oxå!

Ha en bra kommande vecka,
Kram Jenny

Vita hjärtan sa...

Åh, här snöar det för fullt! Inte riktigt vad man önskar sig nu....vill också ha sol, och vår som i Skåne.....!

Håller med dig om hundägarna, förstår inte dom som inte plockar upp efter sina hundar, för att inte tala om dom som har sina hundar lösa, som kommer springandes mot en när man är ute och går. Nej, det borde ingå körkort när man skaffar husdjur!

Ha en bra vecka!
Kram Annemari