tirsdag 3. mars 2009

Frågor och svar

Jag har alltid tyckt om frågor - både att få och att ställa. Frågor gör att du kommer vidare. Men vad händer när frågan hänger kvar där i luften, och ingen tar i den. En fråga som letar efter svar - flyger runt i luften - surrar lite - men finner inget svar att landa på. Då är det lätt att man börjar undra varför - och det är det värsta - för jag tror inte att det finns något svar på varför. Börja aldrig en fråga med varför - varför händer detta? varför gör du så? varför just jag? varför just du???? Men ändå - så vill jag ha svar.

Men på min fråga - Blir det vår snart? Så svarade fågelkvittret mig nu på morgonen - snart, Marie, snart, mycket snart. Och kanske är det svaret - snart, mycket snart.

Och förresten ni vet väl om att det är helt okej att vara glad mitt i sorgen, och ledsen mitt i glädjen.