fredag 13. mars 2009

Hjälp på traven

Att hjälpa varandra är nödvändigt och det inte du kan - det kanske jag kan. Den som idag behövde hjälp var våren. Det verkar som om våren har lite svårt att klara sig själv just nu - får det inte riktig till, men jag vet att våren gör så gott den kan. Men med lite hjälp så går det kanske bättre, så nu har all snö skottats undan från vår lilla uteplats - och två stolar finns på plats - så då hoppas vi solen kommer i morgon. Men eftersom nu uteplatsen är snöfri - så är det desto mer snö på andra ställen i trädgården. Så det var bara en omplacering.

3 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Omplaceringar kan vara det enda rätta och strategiskt viktiga ibland.
Jag tror att våren niger och tackar så mycket.

Kram Lisa

Rune Lundblad sa...

Här Skåne lovar vädergubbarna sol.Hoppas ni också får det så du kan utnyttja den snöfria uteplatsen.

HAGENS VITA VARDAG sa...

Hi hi, kan inte låta bli att skratta år Lisas (sjabbig men chic) kommentarer, hon är för söt!=)
Ja men visst är det väl så, känns verkligen som våren behöver lite hjälp på traven. Gick faktiskt också runt på vår veranda idag och
funderade över när snön skulle försvinna. Tro det eller ej men ikväll när vi kom hem efter vår lilla Sessans innebandymatch så är supermycket bortsmält...kan det verkligen vara möjligt att den är på G ändå?!...
Har pratat mig varm om din gulliga blogg för mina "nära" bloggvänner här hemma, så mysig!
Ha de gott "blondie" = )
Kramis Anna