mandag 2. mars 2009

Tänk att komma hem till detta

Jag och min man har ibland diskutioner runt det där med att vara hemma. I vår lilla familj tror jag det hade passat bäst om vi hade en hemmaman. Han har så mycket mer att ordna med - så han blir hemma och håller ordning på hus och hem, så jobbar jag. Och om han då också har middagen färdig när jag kommer hem, så tycker jag att det är helt perfekt. För att vi ska få till detta så måste vi vinna pengar, men det finns ett stort MEN ..........vi lämnar aldrig in en lottokupong eller tipskupong, så jag tror min man får fortsätta att jobba en stund till. Men jag tror han hade blivit en bra hemmaman och jag är väl redan en bra jobbkvinna (kanske lite för bra??!!)

2 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Det låter som helt helt perfekt upplägg det där! Lämna in lotterna bara!

Kram Lisa

Vita hjärtan sa...

Dream on baby! (Citat från min favoritfilm Pretty woman) Det vore inte så illa att ha en hemmaman. Men min man har maten klar två kvällar i veckan och han lagar betydligt mer mat än jag på helgerna, så jag är rätt nöjd :-) Lotter ja, det är vi rätt dåliga på här med, men vi är med i postkodslotteriet. Nu ger det inte mycket inte, men vi vinner 150 kr då och då, så det går i alla fall runt och mankan ju drömma om att Kim står i dörren någon dag;-)

Kram Annemari