tirsdag 31. mars 2009

Solen skiner - och varför vara sur

Nu är jag väl inte sur, men lite trött, och frustrationsnivån har varit ganska hög idag. Och jag har absolut inte varit frustrerad över människor (jo någon, men bara lite) Men det är alla dessa dataprogram, schemaer, brev, ansökningar, vedtak - pappershögen växer och jag undrar ibland om en människa kan överleva i denna högen. Eller blir människan glömd, och gömd. Så jag hoppas snart att pappershögen smälter på samma sätt som snön ute, och att människorna får plats, och kan komma fram precis som tussilagon gör nu. Kanske jag ska pappersstrejka..... men jag undrar hur stor sannolikheten är för att det ska fungera och leda till en ändring... På tal om sannolikt.............lyssna på underbara Tage Danielsson

2 kommentarer:

Hemmafruns hörna sa...

Tage Danielsson var ett geni, och OTROLIGT ROLIG! Jag skrattar nästan aldrig så mycket som jag gör när jag hör/läser honom. Tack för skrattet idag Marie!

Vita hjärtan sa...

Han var verkligen rolig Tage Danielsson.

Här har snön smält idag.....och eftersom jag insjuknat i en ordentlig förkylning har jag försökt smälta min tidningshög.....har lyckats till viss del....men ska nog försöka smälta vidare imorgon, precis som jag hoppas att solen gör. Lycka till med din smältning på jobbet!

Kram Annemari