mandag 30. mars 2009

Bilder från min historia....














På den högra bilden kan vi se min morfars mamma (dam till höger) Stiliga damer. Att gå till fotografen var något högtidligt. Den andra bilden är från min mormor och morfars bröllop. Kan nästan tro att de var kungliga, med tanke på alla tärnor och marsalkar. Det är så kul att ha alla dessa bilder, om så bara på en cd-skiva. Hade jag haft tålamod skulle jag kanske ha börjat släktforska....tänk så spännande. Undrar vad man hade hittat?

4 kommentarer:

Ninnie sa...

å, vilka fina gamla fotografier! Visst är det spännande att titta på gamla foton...fundera över människorna på bilden och vad de tänkte och tyckte, hur de levde....
Släktforskning är väldigt intressant! Min pappa håller på med det, av och till - det är mycket tidsödande - men är så spännande!

Sjabbig men chic sa...

Ja, det ser faktiskt kungligt ut. Vilket släp. Óch de två damerna till höger. Det är så underbart att se på gamla fotografier, bara det att de har en så elegant hållning!

Kram igen Lisa

Vita hjärtan sa...

Så roligt med dessa gamla foton! Så vackra.....och gåtfulla.

Kram Annemari

Jessica sa...

Åh vilka härliga bilder :)
Det är fantastiskt roligt att kika på gamla bilder sådär!

Och släktforska det är ngt jag oxå funderat på,tycker det verkar så spännande.När barnen blir äldre så tror jag att jag ska ta tag i det :)

Hoppas att allt är bra med dig?

KRAM!