lørdag 21. mars 2009

.....som vanligt

Min vana trogen, vaknade klockan 06.00. Vilken dag är det idag?? Jovisst, lördag, den dagen du kan sova så länge du vill, inte behöver gå upp....Och här är jag, redan vaken, första kaffekoppen har jag redan druckit........jag tror jag lägger skulden på den ljusa morgonen, eller kanske tackar den ljusa morgonen......varför ligga kvar i sängen när solen är på väg upp.....Att leva lite mer efter solljuset, korta dagar på vintern och långa långa dagar på sommaren. Dagar som nästan går i varandra, när natten tar vid, så står morgonen redan där runt hörnet och väntar. Fast - jag kan ju vara glad att jag inte bor i Nord Sverige/Nord Norge, då hade det inte blivit någon sömn alls på sommaren......men desto mer på vintern.

Idag är det i alla fall sol, eller ska bli när den här helt uppe.

Ingen kommentarer: