torsdag 5. mars 2009

Lite annat

Att växla till något annat och att byta tankebanor - är något av det viktigaste. Från yttersta sorg till den stora glädjen. Så nu till något härligt. Fick en liten försenad födelsedagspresent idag från min bror med familj. Precis vad jag ville ha - två härligt tjocka böcker. Hade inte hört talas om de - men ser nu fram mot att krypa upp i stolen eller ned under täcket - och bekanta mig med dessa två nya tillskott i bokhyllan.


Eftersom begravningen inte var långt från den svenska gränsen, så blev det en liten Harry-tur idag också. För er som bor i Sverige - är kanske begreppet Harry-tur okänt. Jo ni förstår - här i Norge är en Harry-tur - när norrmän åker till Sverige för att handla billig mat. (det var först när jag flyttade till Norge, som jag upptäckte att maten var billig i Sverige) Så idag blev det massor av god ost med smak och svenskt kaffe - två att de matvaror jag saknar mest här i Norge. Specielt ost - nej förresten svenskt kaffe - nej ost........

Ingen kommentarer: