mandag 23. mars 2009

Min väg

Alla är vi på väg längs livets autostrada
Så lätt att jag glömmer mig själv
För timmarna rusar iväg, och jag glömmer...
var är jag på väg?....vilken väg önskar jag gå?
Är vägvalet mitt eget.......eller går jag dit vinden leder mig.
Till tider så blir jag nästan borta.....
känns som om jag mister mig själv
Kanske dags att trycka på stoppknappen
Kanske jag ska svänga av från den stora vägen,
välja en liten grusväg kantad med vackra vildblommor
Där hastigheten är långsammare
Luften och tankarna klarare
Att våga välja annorlunda........
Att våga vara

Jag vill att min väg ska vara min
Den får gärna slingra sig
Den får gärna ha både uppförsbackar
och nedförsbackar
Den kan gärna var lite hal ibland
Den får gärna vara smal
Men den ska vara min väg - mitt liv

1 kommentar:

Rune Lundblad sa...

En liten grusväg kantad med vackra vildblommor. Den vill jag gå. Jag kan känna sommardoften, stillheten och fågelsången.