søndag 1. mars 2009

Insats efter förmåga

Vasaloppet! Här är det insats och vilja - efter egen förmåga som gäller. Tänk att samla cirka 14.000 skidåkare och få detta att fungera. Eliten tävlar med varandra och motionärerna tävlar med sig själva. Perfekt - något som passar alla. Nu glömde jag - detta hade inte passat mig - hur skulle jag kunna klara åka skidor i 9 mil - nej du - nu blev jag inte optimist längre - snarare en stor realist (skidor har aldrig varit min grej). Så Vasaloppet blir för min del en tv-upplevelse och jag är väldigt nöjd med det. Men tanken är så bra - att se på sin egen förmåga, framgång och utveckling - inte bara jämföra sig med andra. Du kan och du är bra! Du är du och du duger! (norsk barnsång) Härligt! - jag är jag och jag duger.

Luften är kall
Marken är hård
Men hjärat och hoppet är varmt
Livet vaknar och du är med
Sprudlar och hoppar
Hjärtat sjunger en alldeles egen melodi
Med toner från ditt liv
En melodi som svävar ut från hjärtat
Mot nya mål och nya människor
Vidare och vidare
Stanna och känn
Du lever och du är med

2 kommentarer:

Rune Lundblad sa...

Just nu så delar du och din mamma samma TV-upplevelse. Skidor är ju inte heller Evas grej och inte min heller. Jag har inte åkt skidor sedan jag blev frånåkt av min 10-11-årige son. Han for iväg så lätt och elegant och lämnade sin far, på sina allroundskidor med stålkanter på insidan, långt efter sig.

Vita hjärtan sa...

Hej Marie!

Här har också förmiddagen tillbringats framför tv:n. Mäkta imponerad av alla dessa människor så kämpar och är så duktiga!

Idag har jag tagit itu med en utmaning som du gav oss för ett tag sedan.

Ha en fortsatt skön söndag!
Kram Annemari