tirsdag 3. mars 2009

Passord - Lösenord

Visst blir man förvirrad -
hur ska man komma ihåg alla?
Under min dag på jobbet, så måste jag komma ihåg 6 passord,
Så här är det lätt att minnet,
spelar mig ett, två eller tre spratt.
Och så ska det vara passord till bloggen också,
och till e-posten, och till bokklubb,
och här och där......
Och så ska de helst inte skrivas ned.....mitt huvud är fullt.
Ibland har jag ett bra system,
men så bryter det ihop och det blir total förvirring.

Undrar om det är någon som har passordet till mig
- vet du hur du ska logga dig på?
Den var klurig............
Kanske det är flere olika passord som fungerar
- lite beroende på dag och humör.
Du får bara testa - och så får vi se om det är riktigt.
Så på så sätt så - är jag mycket svårare att hantera
än ett simpelt dataprogram
- och tur är väl det!!!

7 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Ja, visst kan man bli snurrig av alla siffer- och bokstavskombinationer man ska komma i håg?!
Men som sagt det är ett säkert system för hur ska någon kunna sno dem när jag knappt håller reda på dem själv!

Kram lisa

Maya sa...

Förvirrad ja, det kan man verkligen bli med alla lösenord som ska finnas överallt..:) Speciellt efter semestrar och annan ledighet/frånvaro kan det vara svårt att komma ihåg dem. Som tur är lyckas man oftast reda ut vilket som hör hemma vart efter en liten stunds tänkande..:) Jag försöker ha samma lösen på så många saker som möjligt.

Anders Lundblad sa...

Det här är mitt favoritpassord: ********

Pixi sa...

Visst e det retligt när det lättaste bara kan försvinna så där med en gång ,total hjärnsläpp!!! Fast det brukar komma igång igen ..reboosta!! HAhaa!! =)

Lallis - liv och leverne sa...

Ja det kan kännas som lite för mycket sådant ibland.
Ett tag hade jag samma på allt som jag kunde ha samma på.
Jag glömde det också:P
Kram Lallis

Anonym sa...

Hihi ja det är banne mig inte lätt att komma ihåg alla alltid.
Och alla koder till bankomatkort,tank-kort osv.Ibland blir det rätt och slätt hjärnsläpp ;-)
Ganska läskigt när man stor där med ett blankt huvud och har glömt koden när man ska tanka *ler*

Hoppas att allt är BRA med dig!!

((KRAM))

Vita hjärtan sa...

Min gissning på lösenordet för Marie är: solsken (både ute och inne!)

Kram Annemari