søndag 22. mars 2009

Söndagskväll

Jag undrar......
Är stämningen annorlunda på söndagskvällen än på fredagskvällen.
Är söndagen ett slut, eller en början.
Söndagskvällar inbjuder till ro,
att krypa ihop hemma, läsa eller
varför inte en kopp te tillsammans med någon du är glad i.
Himlen är fantastisk just nu i detta ögonblick
- en mix av färger, solen är på väg ned,
men som en avslutning på dagen bjuder den på en vacker solnedgång.
Så är söndagen, ett vackert slut på en skön helg eller en början
- eller kanske både och.
För efter varje solnedgång och natt, så kommer en ny dag.
För där något har sitt slut, så har något annat precis tagit sin början.
Tror kanske det är dags att investera i en kamera som kan ta bättre bilder.......men hoppas jag ändå kan förmedla känsla. Bilden är från min fönster.

8 kommentarer:

Malys krok sa...

Gode ord hos deg. Det er så godt å komme inn her og lese det du skriver. Fikk forresten en god latter da jeg leste det du skrev om å våkne tidlig, om å ville sove og våkne med sola. Og at det var bra du ikke bodde der sola skinner hele natten. Det er faktisk veldig vanskelig å legge seg nar det er lyst og fint, har bare lyst å være våken hele døgnet. Men litt søvn må en jo ha. Takk for komentar hos meg og lykke til med en ny uke. Hilsen Margit.

Lallis - liv och leverne sa...

Love you!
SÅ härliga tankar, vännen:)
Stor söndagskram till dig från mig.
/L

Anonym sa...

Kloka ord och tankar!
Blir alldeles varm i kroppen när jag läser dina ord.

Hoppas du får en bra start på den nya veckan.

((KRAM))

Anonym sa...

Vackert, såväl bild som dina tänkvärda ord...=)
Kram från mig!

Made by KKann sa...

Flott innlegg - herlig og vettu..tusen takk for at du tittet innom meg.

Ønsker deg en super mandag!

Smil fra KKann

Ann-Sofie sa...

Jättemysigt inlägg, söndagar för mig sammanfattar min vecka, jag behöver stanna upp, reflektera och hitta ny energi, och gå öppen mot dom!!!
Varma Kramar Ann-Sofie

Vardagslycka sa...

Så tänkvärda ord. De berör och får mig att tänka till litegrann.
Ha en fin vecka.
Kram, Carina

Unknown sa...

Trevligt att du hittade till min blogg, då hittade jag din :)Härliga tankar du har! Vilket härligt namn du har på din blogg!! Det ä ju det livet handlar om - de små ögonblicken. Det ä just dom som man kan leva på länge. Att kunna se det lilla i det stora. Ha det så gott. Kram Lenita