søndag 8. mars 2009

Det vänder

Ni som har följt med en stund vet att min mamma är sjuk - hon går just nu igenom cellgiftsbehandlingar. Denna behandlingen är otroligt påfrestande för kroppen - den ska ta dö på det sjuka, men tyvärr så påverkar den också de friska cellerna. Men sedan vänder det - det vita blodkropparna återhämtar sig..........är det inte fantastiskt. Vilken förmåga vår kropp har.

Det svåra för mig är att min mamma bor långt borta (eller så är det jag som bor långt borta)- och att ta sig dit gör man inte bara på en eftermiddag. Telefonsamtal i all ära, men kramar gör sig inte lika bra över telefon. Så nu hoppas jag få mig en tur i slutet av mars månad - för att vara hos henne.

Så jag hoppas och tror, att precis som våren är på väg med ljuset och hoppet , så ska det friska ta över och det sjuka försvinna.

Gå hjemmefra i solskinn;
Dans gjennom en blomstereng -
eller sitt ved en elv og bare vær til.
Elvens strøm vil ta dine bekymringer
og bære dem med seg til havet.
av J.Donald Waters

10 kommentarer:

Nastasia sa...

Jag önskar av hela mitt ♥ att Din mamma snart känner att det vänder!
Att hon går mot friskare tider!

Kram på Dig

Ann-Sofie sa...

Hej Marie....superfin väska, jag förstår du vill ha en sån!
Jag hoppas din mamma är på bättringsvägen och svarar perfekt på medecinerna! Och jag förstår precis vad du känner om avståndet, att det ska va så låååånt till Drammen ;)
Önskar dig en skön söndagkväll!
KRAMAR från Ann-Sofie

Maya sa...

Ja avståndet är ju verkligen inte nåt positivt.. vet precis vad du menar. Jag hoppas så otroligt mycket att cellgifterna verkligen gör det de ska och att hon piggnar till snabbt nu. Förstår att du längtar till henne och önskar att tiden ska gå snabbt. KRAM

Rune Lundblad sa...

Eva har också rätt så många, men det kan ju vara kul med omväxling. För min del får hon köpa hur många som helst bara hon kommer hem och är frisk. Jag köpte en snygg keps till henne på Åhlens. Jag tyckte den var väldigt liten, men när hon provade den var den ändå för stor.

HAGENS VITA VARDAG sa...

Skitsjukdom är det verkligen! Förstår att det är jobbigt att "kramas" på avstånd skönt att ni snart skall ses. Cellgifter i all ära, klart att det tar även på "de friska" cellerna men så skönt att det finns behandling att få och som , allt som oftast är otroligt effektiv!
Krama din mamma från mig oxå = )
Och stora kramar till dig!

Lallis - liv och leverne sa...

Det hoppas jag också Stor kram till er alla.
/Lallis

Sjabbig men chic sa...

Ja tänk att få skicka alla bekymmer med strömmarna ut i havet bara!
Precis som din mamma ska skicka i väg alla dumma celler. Ut med dem bara!
Vad skönt för dig och för henne att ni får träffas snart.

Kram Lisa

Malys krok sa...

Såå bra at du skriver om din mamma, slik at vi får høre hvordan hun har det. Jeg har tenkt mye på henne og tatt henne med i mine bønner. Håper inderlig at hun friskner til med vårens komme, og at hun får være hjemme sammen med din pappa. De høres og ser så koselige ut. Ha det godt! Hilsen Margit.

Anonym sa...

Åh jag förstår att det måste vara jätte tufft att vara så långt borta många ggr,särsklit nu när din mamma inte mår bra.
Jag hopppas av hela mitt hjärta att din mamma snart får må bra igen.

Många kramar!
//Jessica

Vita hjärtan sa...

Det var verkligen en fin dikt....!

Nu tackar vi för att din mamma är på bättringsvägen!

Kramar Annemari