søndag 15. mars 2009

Solen värmer

Lycka handlar inte om att vara vällyckad.
Lycka handlar inte om att prestera.
Lycka handlar om att se, känna och uppleva.
Uppleva den första kaffekoppen ute för den här säsongen,
känna solen som värmer,
se i en hög gamla veckotidningar från förra sommaren.
Fåglar som kvittrar,
som om de hade så mycket att berätta efter den långa vintern.
Om jag lyssnar så hör jag.........
ljudet av lycka som smyger sig sakta in på mig,
lägger sig som en varm hand på mitt hjärta.
Att uppleva det - det är lycka.

3 kommentarer:

Nastasia sa...

Så sant, så sant! ♥

Ann-Sofie sa...

Vilen härligt inlägg, blev avslappnad ::
Solen försökte tränga fram här men hittade inte riktigt ända fram, men det känns ändå i luften, våren som kommer mot oss!
Ha en skön söndagkväll, hoppas det är en av bättre Beck!
KRAMAR Ann-Sofie

Anonym sa...

Härligt inlägg :) tänk vad lite vi behöver för att bli lyckliga och så billigt det är att vara lycklig :)
Tack för dina ord hos mig!