søndag 1. mars 2009

På mitt nattbord

Just nu är det en bok som snart är färdig "Skam" av Alvtegen, Jag har nu läst fyra av hennes böcker på mindre än 1 månad. Bra böcker, men nu behöver jag något med lite glädje. I dessa böcker är det många dystra och mörka sidor som kommer fram. Jag fick en bok i posten häromdagen som jag hade glömt att jag beställt. Det är en bok skriven av en mor, en bok om hennes son, som i unga år blev narkoman. Titeln "Den lange veien tilbake til livet". Men kanske jag ska vänta med den en stund och istället läsa något riktigt enkelt, trevligt och mysigt. Något som får mig att skratta och le. Några förslag?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda,
om du inte redan läst den....
Karin

Hemmafruns hörna sa...

Ha, så roligt att vi tänkt i samma banor... mitt inlägg idag handlar också om böcker. Avkoppling - vad sägs om Rosamunde Pilcher? Hennes romaner är fyllda med värme och är lätta att smälta.

Sara sa...

Har du bläddrat i Bradley Trevor Greives bok "En deppig dag - och hur man blir glad igen"? Den är underbar! Tycker även att du ska skolla höger på denna länk. Nästan lika sött (: Det är detta jag kallar lättsam läsning!http://www.veryawesomeworld.com/awesomebook/inside.html

Anonym sa...

Jag är väldigt svag för deckare,bla Marie Ljungstedt och Camilla Läckberg,kanske inga böcker att skratta åt men de både spännande och personerna man följer är väldigt charmiga :-)

En härlig och rolig bok är Martina-koden av Martina Haag :-)

Kram på dig!

Sjabbig men chic sa...

Hm, ska fundera. Jag läser ju mest deckare och så men en och annan skrattbok blir det förstås. Jag är bedrövligt dålig på att komma i håg titlar och författare.

Kram Lisa

Malys krok sa...

Jeg har dessverre ikke forslag til noen bok, men må si at jeg liker så godt å lese det du skriver. At tankene setter spor har jeg ikke tenkt på, men det er klart. når handling følger tanke så synes det.
Nå kom jeg til å tenke på en gammel dame jeg tenkte på da jeg bakte lefser , tenkte at jeg skulle gi til henne. Så gjorde jeg det, og damen ble glad.

Likte det nye huset ditt, der blir nok fuglene å trives.

Tusen takk for komentar hos meg. Hilsen Margit.