torsdag 26. mars 2009

En lång natt och en strålande morgon

Det att sova på buss, rekommenderas inte. Somnar, vaknar,vrider på sig, nacken är stel och varför ska alla prata så mycket. Men......ändå så var det oroligt skönt att åka på natten. Några timmars sömn nu på morgonen, och redo för dagen. Det är helt klart ute, himlen är strålande blå och solen skiner och skiner. Solen gör det den är extra bra på, skiner och värmer. (men riktig vårvärme är det inte) Så jag hoppas jag att vi alla använder oss av de egenskaper och förmågor som vi har - för att göra vardagen lite speciell.
Fortsätt att stråla och skratta -livet ligger framför dina fötter. Fånga varje ögonblick - låt inte oro och misstanke styra dig - för som jag tidigare sagt - i ditt liv kan du se spår av dina tankar. Kanske du idag finner en ny utsikt, eller ett nytt sätt att se på situationen. Så ut och gå i livet idag - ta med dig dina kunskaper och egenskaper, och bege dig mot nya mål och utmaningar. Jag kan lova dig att du både kommer se, uppleva och lära dig något nytt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig inställning och tänkvärda, kloka ord! Suger åt mig som en svamp och försöker möta dagen idag med nya glasögon! OCH med ett leende på läpparna! Tack! =)

Anonym sa...

Åh vilka kloka ord,får tårar i ögonen när jag läser ditt inlägg och försöker verkligen ta till mig dina ord!

Ha en jätte fin eftermiddag/kväll i Skåne :)

Kram igen!

Nastasia sa...

Dina kloka ord behöver jag verkligen ta med mig idag! TACK!

Kram på Dig

Vita hjärtan sa...

Skönt att höra att du är plats hemma hos dina föräldrar. Jag kan inte heller sova på buss (minns resan till Jugoslavien "leeeeeer")

Ett mycket tänkvärt och bra inlägg!

Ha det så bra nu!
Kram Annemari