onsdag 4. mars 2009

Har någon sett våren?

Jodå, jag både läser och hör att andra har sett våren. Så nu har jag också börjat att leta. Var är enklast att börja leta - jo runt sitt eget hus. Så för att dokumentera vårens framsteg denna dagen, så har jag två bilder som ska fungera som bevis. Så låt oss se - Den högra bilden är från klockan 07.15 på morgonen och den vänstra bilden är från klockan 17.15. Är det några tecken till vår här? Jo som ni ser, snön från taket är nu helt av. Det är väl i allafall ett tecken på att det är något varmare och att isen/snön sakta men säkert börjar att mista sitt grepp. Tyvärr är greppet ganska gott, och det som kommer efter att snön börjar att lämna oss - det är slask. Slask är inte kul, men kanske den ändå förtjänar lite uppmärksamhet - för efter slask, så kommer barmark, och det längtar jag efter. ( och så längtar jag efter sol, snödroppar, gräsmatta, värme, bad, glass....)

4 kommentarer:

Sjabbig men chic sa...

Hahaha, det där tog tid för mig. Jag läste den vänstra bilden 07.15 och den högra bilden 07.15. Fattar du vad jag fick fundera. Behagaar hon skämta med oss aprilo tänkte jag och tittade och tittade. Sen var jag klok som en uggla och läste klockslagen en gång till. Och då hände det! Jag förstod!!
Fantasktiskt vårtecken Marie, själv trampade jag nyss igenom en dubbelis. Blöt om fötterna? Ja, men härligt vårblöt!

Kram och kram Lisa

Rune Lundblad sa...

Det är kul Marie. Fortsätt och ta bilder så får vi se hur våren kommer. Hoppas att det inte blir för många bakslag. Jag ser fram emot sommaren då Eva och jag kan komma och se ert nya gamla hus.

Ninnie sa...

Jaa, visst ser man att det går framåt, sakta men säkert...Solen värmer mer o mer, och snart är det barmark igen! Att längta efter något är faktiskt ganska härligt tycker jag, och den här tiden på året vet man ju att man har allt det härliga -vår-sommar-och tidiga hösten-framför sig!

Anonym sa...

Kan inte låta bli att skratta när jag läser ditt inlägg :-)
Gillar din humor *ler stort*
Det är fantastiskt att kunna se det positiva i de små sakerna ;)

Jag hoppas och tror att våren kommer till er oxå snart,
här har det hänt mycket på bara 1 vecka,det finns bara små snöhögar kvar och den mesta isen är borta,
så nu hoppas jag att snön gjort sitt för i år.

Stor KRAM!