mandag 16. mars 2009

Stressad jag???

Ingen har väl någonsin anklagat mig för att vara långsam - nej snarare tvärtom. Det går allt för ofta lite för fort. Det gäller både tanke och handling.... En tanke där, och så kom det visst en till strax följd av ytterligare tio. Och så orden, och så stegen..... fort fort. Om det var något jag skulle lära mig, så var det en paus.......(och jag pratar mest jobb här nu) Men har så svårt att ta en paus, innan jag är färdig. Det kanske är därför jag ofta är helt färdig när jag kommer hem. Och då kan man ju börja undra hur jag prioriterar.... Men jag måste ändå säga till mitt försvar (om jag nu är anklagad???) Att jag har blivit bättre, tycker jag - tror jag. Tycker ändå att jag har lite mer tid över nu...........men ack så lätt det är att fylla den. Och absolut värst är det, om det blir så, att det som var tänkt som en paus och något hyggligt, till slut nästan blir ett tvång. Hoppas aldrig jag hamnar där, att min lilla blogg, blir ett måste. Att jag också här börjar känna att man ska prestera..........nej då mister det sin mening. Det här ska vara mitt andningshål, mitt eget..........utan inre eller yttre krav.

...hvis et vindu åpner seg
og utsikten tiltaler deg,
svev igjennom det;
det vinduet åpnes kanskje
aldrig igjen
av Mirabel Osler

5 kommentarer:

Malys krok sa...

Ja du Marie, ser ut til å være en dame som står på og mestrer mye. Det er jo selvsagt bra, men tror nok du burde gi deg selv litt tid i "bakken". Det fortjener du! Du skal jo helst "vare" en stund, vet du.

Ser at din mamma er blitt såpass bra at hun har skrevet litt på bloggen sin. Det er jeg veldig glad for. Har skrevet litt hos henne også nå. Ha det godt og god natt. Klem fra Margit.

HAGENS VITA VARDAG sa...

Marie, du skriver så mycket klokt, det är alltid med eftertanke som jag lämnar din sida och denna gång hade jag lite att läsa igen =)
Härliga bilder från din skidtur!
Ha de gott
Kramar Anna

Hemmafruns hörna sa...

Ja, jag hoppas bloggen fortsätter att vara en fristad för dig, för jag har det så gott när jag får besöka dig. Goda ord! Förresten - kommer du ihåg reklamen; ta't lugnt, ta ett toy!

Rune Lundblad sa...

Ja,vi är nogrätt lika och jag Marie. Jag har svårt att ta en paus när jag håller på något. När jag är klar ska jag sätta mig och ta en kopp kaffe. Och det kan ta lång tid. Det känner din mamma väl till.

Lallis - liv och leverne sa...

Du är klok du:) Stor kram Lallis