fredag 27. mars 2009

Bokstaven D


Så har vi kommit till bokstaven D i det norska alfabetet. Som ikkenorsk, har jag fått några riktiga härliga favoritord i det norska språket - ordfarvorit nummer 1 börjar på R, med det ordet kan jag först presentera när vi kommit fram till sommarens ljuvliga veckor.

Men idag är det D..........och för mig måste det då blir DEILIG, det hörs ju på ljudet av bokstäverna i detta ord, vad det är. Det lockar fram goa tankar, Deilig. Mjukt, underbart, lockande, vackert.




Det är så Deilig att känna solen värma, det är så Deilig att leva, det är Deilig att få en kram, det är Deilig att det är fredag, det är Deilig med en kopp kaffe. När som helst kan du uppleva små och stora DEILGA ögonblick.

I går gick jag en lång tur i solen, och en lite kort paus på en bänk, känna solen värma, vila benen, se alla vackra vårblommor, känna vårvinden...........DEILIG. Önskar du fler bilder och texter på vår ABC resan, så tittar du in här till Petunia.

39 kommentarer:

Petunia sa...

Fantastisk kommet på! Deilig!!! Ja, det er jo deilig at det er helg nå også:)

Mitt hvite hus sa...

Deilig...er et bra ord.

Det er så mange gode ideer din likte jeg veldig godtO=)

Nyt fredagen O=)

heidi sa...

Og det var et deilig innlegg! ;O)
Deilig er et ord som blir brukt mye for tiden. Sjøl er jeg ikke så vant til å bruke det, det ligger lksom ikke helt naturlig i min dialekt. Men jeg tror det kommer for ungdommen bruker det mer og mer hører jeg.
Ha en fin fredag!

Tor sa...

Å se de vårlige bildene bringer absolutt frem adjektiver som deilig!

Ellers så er det morro og se at vi hadde samme tanker om ord til ukens bokstav. Da jeg så 9na i boblebadet for to uker siden slo deg meg at jeg nå tar jeg et bilde og har til bokstaven D.

Evami sa...

Deilige bilder:) Og deilig er er et godt ord. Det skal bli deil gå ha en alene helg uten barn:) Ha en deilig fredag:)

Inger sa...

Deilig er et fantastisk ord og så deilige vårbilder du viser :)

Ønsker deg en deilig helg!

amylin sa...

Klart det er deilig! Fint ord! Ha en deilig helg.

MineSine sa...

Hehe, så vittig! Deilig har jeg også! Satt og skrev tekst i går kveld og fant ut at Deilig var et godt ord på D.
Nydelige bilder!
Ha en DEILIG helg om litt :-)

Rune Eide sa...

Et Deilig innlegg! Jeg gleder meg til R ;-)

elle-melle sa...

Deilig er et herlig ord, og du har tatt frem mange flott betydninger av ordet:)

Anonym sa...

Deilige bilder - dette var bra kommet på. Og nå er det Deilig helg!

Mandy Lou sa...

Så deilig det så ut å slappe av på den benken. Og blomstene var så vakre.

Helle K. sa...

Dejligt :) Man kan se på det nederste billede, hvor dejligt det er...

Olga T sa...

Deiligt!

Vestlandsjenta! sa...

Det var et deilig innlegg! Hehe! Ja, er masse herlige ting som skjer rindt en!! Flott innlegg! Ha en deilig helg!!

Marie sa...

Deilig är ett otroligt fint ord. Låter klingande vackert. Fina ord och fina bilder :-)

VALKYRIEN sa...

Deilig innlegg! Kjente jeg virkelig smakte på ordet mens jeg leste det du skriver, har ikke tenkt helt i de baner før - at selv ordet faktisk er, ja deilig!

Deilige bilder også - særlig med tanke på at det snør i Oslo i dag!

HildeS sa...

Deilig er et ord vi bruker veldig mye her til lands ja, og det er et bra ord. Utrolig godt forslag til løsning synes jeg..

TorAa sa...

Fantastisk. Vi er inne i en deilig årstid der naturen våkner til liv igjen og blodet bruser i all verdens skapninger.
Deilige bilder

Unknown sa...

Å ja!! Så enig så enig!!

Marie sa...

Deilige bilde :)

God helg :)

Anne sa...

Innlegget ga meg en deilig følelse, jeg kjente jeg slappet av og senket min e skuldre en liten stund.

god helg herfra.

Charlotte - FO² sa...

Ååå disse bildene får meg i vårstemning :) Veldig bra valg. Ha en super fin helg!

Januarsola sa...

Drømme stemning i bildene dine, ordet deilig passet så bra!

Unknown sa...

Utrulig bra påkomt og eit herleg bidrag:0)
Ha ei deilig helg!!

Berit T sa...

Helt enig at det er MYE som er deilig :o)

Ha en flott helg.

Lene sa...

Marie - hele innlegget ditt oser av velvære her. Deilig, ja :)

Og så ønsker jeg deg en Deilig helg!!!

Som mine dager er sa...

Åh, dette var et flott bidrag til bokstaven D. Deilig er faktisk ett av mine yndlingsord. Det er snakk om å nyte øyeblikkene og livet. Få med seg det som er deilig i livet.

Nyt en deilig helg!

Klem fra Marit

Pupziz sa...

takk for kommentar i min blogg=) Fin D du har! God helg!

Liv sa...

Så flott at du kom på DEILIG!

Malys krok sa...

Det var et flott D-bidrag! Deilige ord og bilder hos deg. Ble litt sent før jeg kom inn i dag, men nå er mitt bidrag på plass. God helg til deg! klem fra Margit.

Anonym sa...

Sukker henført av de deilige bildene dine. Den som kunne hatt det like vårlig som du! Her i Oslo har det nettopp snødd en hel masse. *sukk*
Men vi får mange deilige dager etter hvert vi også ;)

Anne-Berit sa...

Deilig er ordet ja,koselig innlegg dette.For en fin blogg du har,mye fint her.God helg,håper den blir DEILIG!

FO - 2 sa...

Ett fint ord, ja.
Rett og slett, deilig! ;)

Ønsker deg en deilig lørdag! :)

Marius sa...

Hei ! Dette var noen DEILIGE bilder :D Fikk skikkelig vår stemning nå. :) Takk for flotte bilder. ;D

ASSA sa...

å ja dette var DEILIG!!!
helt sikkert.


Ha en deilig helg også!

Viola sa...

Et fint valg på D. Ja det er my som er deilig.Åååå, savner å gå tur i skogen :) Det er så deilig det går mot vår nå :) Ha en deilig helg! :)

Vanja sa...

Deilig:-)...er bare deilig:-)...
Ha ei deilig uke:-)
Klem Vanja

Spindellett sa...

Underbart :-) Jeg har svenske favorittord, og svenske favorittsetninger. "Det känns underbart" - det er vakkert. "Jag tycker om dig", det er også veldig vakkert, ja, faktisk ganske deilige ord å ha i munnen :-)